kontrabasist
Boris Janje se je izobraževal na srednji glasbeni šoli v Veliki Gorici in diplomiral na »Arhitektonskom Fakultetu Sveučilišta u Zagrebu«.
Kot najstnik je v manjših rockovskih zasedbah igral kitaro in bas kitaro. Bil je v skupini članov društva »Udruženje za razvoj kulture«, ki je ustanovila zagrebški klub Močvara. Klub so leta 1999 odprli s sredstvi društva, saj s strani mestne občine in ministrstva za kulturo niso bili finančno podprti. Več let je aktivno sodeloval pri pripravi, organizaciji in izvajanju dogodkov v klubu.
Že vrsto let se ukvarja s svobodno glasbeno improvizacijo, raziskuje zvočne možnosti svojega inštrumenta, kontrabasa. Redno se udeležuje delavnic proste improvizacije ter srečanj glasbenikov v okviru cikla Sunday noise v klubu Metulj v Bistrici ob Sotli in mednarodnega kongresa svobodno improvizirane glasbe, umetnosti in misli Improcon.
Je član zasedbe Jaz, drevo, tria, ki se je formiral na pobudo kontrabasista in violončelista Giovannija Maierja, in v katerem deluje še saksofonist Cene Resnik. Boris Janje pogosto sodeluje in nastopa s hrvaškimi glasbeniki: z Damirjem Prico, Igorjem Pavlico, Franjom Glušacem, Ivanom Marinclom, Brunom Vidovićem in drugimi.
Z italijansko plesalko Cristiano Fusillo sestavljata duo, ki ustvarja in raziskuje na področju svobodno improvizirane glasbe in svobodnih plesnih form. Skupaj organizirata in vodita glasbeno plesne delavnice, zlasti v Italiji.
Pomembnejšimi projekti, pri katerih je v zadnjem času sodeloval, so: zasedba petih kontrabasistov, ki je na ciklu Confine aperto pod vodstvom Tomaža Groma izvedla časovno partituro; multiverzalna karavana – MULTISLOW!!!, ki obiskuje mesta po vsej Evropi in s tem ustvarja priložnosti za ljubitelje ekstremnih godb, deluje pod krovnim imenom Multiversal ter se preoblikuje v neštete derivate skozi različne teritorije in s pomočjo D.I.Y. etike; Glacies, projekt Ane Kravanja, pri katerem glasbeniki igrajo na hladilniške police, glasbeno plesni performans Voice of skin z japonsko plesalko Naoko Maeshiba in violinistom Markom Jeničem, Tentet slišnega življenskega toka avtorja Jake Bergerja.
Diskografija
· Jaz, drevo: Giovanni Maier, Boris Janje, Cene Resnik – Cycles and lullabies (Palomar Records, 2019)
· Henry Marić in Boris Janje – duo klarineta in kontrabasa (samozaložba, 2018)
· Jean-Luc Guionnet / Markus Krispel / Boris Janje / Stefano Giust / Miklós Szilveszter – Live Spomen dom (Setola di Maiale, 2016)
Zasedbe
· Jaz drevo: Giovanni Maier – violočelo; Boris Janje – kontrabas; Cene Resnik – saksofon
· Glacies: Ana Kravanja, Andrej Fon, Tea Vidmar, Samo Kutin, Jernej Babnik Romaniuk, Vid Drašler, Boris Janje, Ivo Poderžaj – hladilniške police
· Jars: Henry Marić – klarineti, Stefano Guist – bobni, Boris Janje – kontrabas
· duo: Boris Janje – kontrabas; Cristiana Fusillo – ples
Delavnice
· Cristiana Fusillo in Boris Janje – redne mesečne delavnice s področja glasbene in plesne improvizacije, Staranzano, Italija
· Cristiana Fusillo in Boris Janje – plesno glasbena delavnica v okviru festivala Collateral Maris, Vieste, Italija (2019)
Izpostavljamo
JAZ, DREVO
Giovanni Maier – violončelo
Boris Janje – kontrabas
Cene Resnik – tenorski saksofon
»Za jazz manj običajna zasedba čela, kontrabasa in saksofona tu deluje nadvse kompaktno in uigrano; sliši se, da vsi trije sledijo ideji o zasedbi kot o enotnem glasbenem organizmu, katerega člani podpirajo in upoštevajo drug drugega.« (Mario Batelić, Radio Študent, 2019)
»Prevladuje namreč dialog med saksofonom in čelom, ki je v večini primerov spoštljiv, saj prvi pogosto postavlja vprašanja in nakazuje smer, drugi pa niza odgovore. Iz tega razloga v glasbi zasledimo kanec igrivosti, čeprav je ta na splošno dokaj hladna, temno obarvana, kar je verjetno vsaj delno posledica neobičajne kombinacije inštrumentov.« (Nina Novak, Odzven, 2019)
JAZ, DREVO – 3. medium euphoria – cycles and lullabies – Youtube
Henry Marić in Boris Janje – duo klarineta in kontrabasa – bandcamp
Cristiana Fusillo, Boris Janje- Dialogo tra una danzatrice e un contrabbasso – Youtube