KAJA DRAKSLER (1987)
pianistka, skladateljica

 

Po študiju na Srednji glasbeni in baletni šoli (jazz oddelek) in Škofijski klasični gimnaziji se je preselila na Nizozemsko, kjer je končala dodiplomski študij jazz klavirja in podiplomski študij klasične kompozicije. V Amsterdamu je postala aktivna članica bogate scene improvizirane glasbe. Od njenega solo prvenca leta 2013 intenzivno nastopa po Evropi in drugod po svetu s svojimi avtorskimi projekti.

Poleg solističnih programov vodi svoj oktet (z domicilom v Amsterdamu), je del tria Punkt.Vrt.Plastik (z domicilom v Berlinu), mednarodnega kvarteta Hearth, igra pa tudi v duih Czajka & Puchacz, To Pianos, Feecho, Susana Santos Silva / Kaja Draksler in Terrie Ex / Kaja Draksler. Je članica interdisciplinarne skupine I/O in kolektiva Doek, so-kurira tudi festival Suture Soven. Skladateljsko se posveča predvsem lastnim zasedbam, občasno piše tudi po naročilu: Looptail Ensemble, Sturi Quartet, EMJO, Doek/Tricentric Foundation, Metropole Orchestra, Big Band RTV Slovenija, Italian Instabile Orchestra idr.

Foto: Sara Anke

Kajo zanima iskanje načinov, kako kombinirati kompozicijo in prosto improvizacijo z uporabo različnih struktur in glasbenih logik. V duhu nizozemske jazz/improvizirane glasbene dediščine jo privlači ideja brisanja slogovnih in zgodovinskih glasbenih meja ter odkrivanja osebnega izraza in jezika skozi kompozicijo in improvizacijo.

 


 

Diskografija

· Kaja Draksler / Petter Eldh / Christian Lillinger – Punkt.Vrt.Plastik (Intakt, 2018)
· Fish-Scale Sunrise – No Queen Rises (Relative Pitch, 2018)
· Eve Risser / Kaja Draksler – To Pianos (Clean Feed, 2017)
· Kaja Draksler Octet – Gledalec (Clean Feed, 2017)
· Kaja Draksler / Susana Santos Silva – This Love (Clean Feed, 2015)
· Kaja Draksler / Matīss Čudars – Miniatures From Our Living Room (2015)
· Feecho – Bums (El Negocito, 2015)
· BadBooshBand – The Best Of (ZKP, 2014)
· Kaja Draksler – The Lives Of Many Others (Clean Feed, 2013)
· European Movement Jazz Orchestra – Live In Coimbra (Clean Feed, 2011)
· Kaja Draksler Acropolis Quartet feat. Sanem Kalfa – Türkü (DruGod, 2009)
· Kaja Draksler – Akropola (Goga, 2008)
· Katarchestra – Katarchestra (Celinka, 2007)

 


 

Zasedbe

· Solo: Kaja Draksler – klavir, skladanje
· Kaja Draksler Octet: Laura Polence, Björk Níelsdóttir – glas; Ada Rave, Ab Baars – pihala; George Dumitriu – violina in viola; Kaja Draksler – klavir, skladanje; Lennart Heyndels – bas; Onno Govaert – bobni
· Punkt.Vrt.Plastik: Kaja Draksler – klavir, Petter Eldh – bas; Christian Lillinger – bobni
· Hearth: Susana Santos Silva – trobenta; Ada Rave, Mette Rassmusen – saksofon; Kaja Draksler – klavir
· To Pianos: Eve Risser, Kaja Draksler – klavir
· Czajka & Puchacz: Kaja Draksler – klavir in tolkala; Szymon Gasiorek – bobni, elektronika
· Feecho: Kaja Draksler – klavir; Onno Govaert – bobni
· Santos Silva / Draksler: Susana Santos Silva – trobenta; Kaja Draksler – klavir
· Ex / Draksler: Terrie Ex – kitara; Kaja Draksler – klavir

 


 

Pretekle zasedbe

· I/O: Thanasis Deligiannis – glas, kompozicija; George Dumitriu – kitara, violina, elektronika; Kaja Draksler – klavir, kompozicija; Roelof Pothuis – scenografija, luč; Kieran Klaasen – programiranje (2013–2016)
· Čudars & Draksler: Matiss Čudars – kitara; Kaja Draksler – klavir, Fender Rhodes, orgle, kompozicija (2014-2017)
· BadBooshBand: Kaja Draksler – klavir; Mattia Magatelli – bas; Luca Marini – bobni (2010–2016)
· Kaja Draksler Acropolis Quintet: Sanem Kalfa – glas; Kaja Draksler – klavir; George Dumitriu – kitara, elektronika; Mattia Magatelli – bas; Kristijan Krajnčan – bobni (2006–2014)
· Katarchestra: Florinda Piticchio – glas; Rodica Ioan – oboa; Petra Klementova – flavta; Rosolino Marinello – klarinet; Kristijan Krajnčan – violončelo; Leonardo Grimaudo – kitara; Atanas Popov – tolkala; Kaja Draksler – dirigiranje, skladanje (2005–2009)

 


 

Pedagoginja

· Delavnica improvizirane glasbe Doek, Amsterdam (2018)
· Kreativna jazz klinika Velenje (2016–2017)
· Poletna jazz delavnica Boben in Lajna, Ljubljana (2012)

 


 

Kuratorica

· Suture Soven music festival (sokuratorica)
· Doek Festival (sokuratorica)

 


 

Nagrade

· Paul Acket Award (2018)
· Young VIPs on Tour (2015)
· EPTA Frans Schreuder Prijs (2013)
· 12 Points! Plus (2011)
· Deloitte Jazz Award (2009)
· Jazzon Composition Award (2007)

 


 

Izpostavljamo

Kaja Draksler Octet

Osrednji projekt slovenske pianistke in skladateljice Kaje Draksler združuje pisano skupino osmih mednarodnih glasbenikov, ki živijo v Amsterdamu. Prvi sklop skladb je bil posnet za založbo Clean Feed in je izšel na zgoščenki z naslovom Gledalec leta 2017. Podobno kot pri svojih solističnih nastopih tudi v oktetu Drakslerjeva združuje kompozicijo in improvizacijo, izhajajoč iz različnih slogov, krajev in zgodovinskih obdobij, pri čemer jo navdihuje široka paleta možnosti in talent članov ansambla. Po predstavitvenih izvedbah izrazito raznovrstnega programa z zgoščenke Gledalec se je Drakslerjeva odločila, da bo nov repertoar osredotočila na poezijo Roberta Frosta. Pri postopkih skladanja se je močno oprla na izkušnje in znanje, ki jih je pridobila pri delu z zasedbo, ob tem pa iskala načine, kako prečiti meje in izzvati glasbenike in sebe. Ta projekt je Kajin poskus uresničitve nekaterih misli o glasbi, ki jih je nabirala najprej med študijem jazza in klasične kompozicije, pa tudi kasneje kot aktivna improvizatorka.

Foto: Francesca Patella

Laura Polence, Björk Níelsdóttir – glas
Ada Rave, Ab Baars – pihala
George Dumitriu – violina in viola
Kaja Draksler – klavir
Lennart Heyndels – kontrabas
Onno Govaert – bobni in tolkala

»Zelo velikopotezna, pa hkrati tudi zaupljiva stvaritev /…/ eno bolj fascinantnih in skrbnih del nove muzike.« (Anže Zorman, Radio Študent, 2017)

»Gledalec, album, ki potrebuje čas, potrpežljivost in osredotočenost, da razkrije svoj temperament. Inteligentna izbira – inštrumentaliste opremiš z na pol definirano kompozicijsko strukturo, da lahko obarvajo prazne prostore s svojo osebnostjo – povzroči, da se atmosfera spreminja iz skladbe v skladbo. Pozornost ves čas ostaja na visoki ravni, če je poslušalec sposoben zajeti duh glasbe. /…/ neoliberalni prelom tišine.« (Massimo Ricci, Touching Extremes, 2017)

 


 

kajadraksler.com