TAO G. VRHOVEC SAMBOLEC (1972)
skladatelj in zvočni umetnik

 

V Amsterdamu živeči slovenski umetnik in raziskovalec Tao G. Vrhovec Sambolec se v svoji praksi osredotoča na zvok, nove medije, interakcijo v realnem času in na vprašanja sodobne mediacije v odnosu do občutka (telesne) prisotnosti. Njegovi nedavni projekti vsebujejo prostorske in zvočne instalacije, dogodke in intervencije, kjer (ne)posredovani zvočni dogodki delujejo kot osrednji element, ki afektivno vzbujajo človeško telesno prisotnost, hkrati pa oznanjajo fizično odsotnost telesa. Tovrstna izkustvena umetniška dela, ki obiskovalce nagovarjajo skozi zvok, taktilnost, kinetično gibanje in vibracije, so namenjena prevpraševanju čutne zaznave telesne prisotnost onkraj neposredne bližine in vidnosti ter premišljanju, kako lahko iz teh re-artikulacij prisotnosti vzniknejo nove poetike.

Njegova dela so bila predstavljena v različnih mednarodnih muzejih, galerijah, projektnih prostorih in bienalih ter na festivalih sodobne umetnosti, med drugim v galeriji Kapelica v Ljubljani; galeriji Public Space With a Roof (PSWAR) v Amsterdamu; Projektnem prostoru Aksioma v Ljubljani; v galeriji Errant Sound Project Space v Berlinu; na festivalu Sonic Acts v Amsterdamu; festivalu Neposlušno v Ljubljani; festivalu Ars Electronica v Linzu; v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, + MSUM, Ljubljana; na festivalu AV v Newcastlu upon Tyne; v Galeriji ŠKUC v Ljubljani; Državnem muzeju sodobne umetnosti v Solunu; Muzeju umetnosti Gwangju v Južni Koreji; Raziskovalnem paviljonu v Benetkah; na bienalu Madrid Abierto v Madridu; Glasbenem tednu Gaudeamus v Amsterdamu; Forumu neuer Musik v Kölnu; v CMMAS v Morelii, Mehika; v okviru projekta Moon Life Concept Store v Šanghaju; v MuseumsQuartieru na Dunaju, v Sound Gallery, Bergen.

Na Univerzi v Bergnu na Norveškem je zaključil doktorat iz umetniškega raziskovanja (Artistic Research) prejel pa je tudi norveško umetniško raziskovalno štipendijo (2013–2016). Trenutno prejema štipendijo nizozemske Mondrianove fundacije za uveljavljene umetnike (2018–2022). Leta 2017 je sodeloval v okviru Raziskovalnega paviljona na 57. beneškem bienalu. Njegovo delo je leta 2010 prejelo nagrado na festivalu Ars Electronica v Linzu.

Leta 2018 je postal član umetniškega odbora puntWG Project Space v Amsterdamu in član umetniškega odbora DNK – Amsterdam, serije koncertov eksperimentalne sodobne glasbe in zvočnih umetnosti, prireditev, predavanj in razstav. Istega leta je z umetnikom Sascho Pohlejem soustanovil in soorganiziral Home Sequence – vsakoletno razstavo, ki se odvija v domovih amsterdamskih umetnikov.

www.taogvs.org
www.realitysoundtrack.org
www.homesequence.net


 

Diskografija

· Tao G. Vrhovec Sambolec – Outlines (Errant Bodies Records, 2017)
· Tao G. Vrhovec Sambolec in Vid Drašler – Par, kompilacija Neposlušno (Sploh in L’innomable, 2012)
· Tao G. Vrhovec Sambolec – Caressing The Studio, na: Slovenska eksperimentalna glasba (SIGIC, Czech Music Information Centre, His Voice, 2012)
· Tomaž Grom, Tao G. Vrhovec Sambolec, Michel Doneda, Jonas Kocher (remix: Giuseppe Ielasi) – Konstrukt, na: Slovenska eksperimentalna glasba (SIGIC, Czech Music Information Centre, His Voice, 2012)
· Tomaž Grom, Tao G. Vrhovec Sambolec, Michel Donneda and Jonas Kocher – Udarnik (Sploh in L’innomable, 2011)
· Tao G. Vrhovec Sambolec – Reality Soundtrack, na: Site of Sound: of architecture and the ear, Vol. II (Errant Bodies Press, 2011)
· Tao G. Vrhovec Sambolec – From There To Now, v: Manual for the construction of a sound as a device to elaborate social connection (Errant Bodies Press, 2010)
· Tilt – Tilt (Sploh in L’innomable, 2006)
· Tomaž Grom / Tao G. Vrhovec Sambolec / Primož Čučnik – Dvojnik (Sploh, 1999)


 

Postavitve / Performans / Multimedija (izbor):

· Tuning In – the neighborhood – zvočna intervencija (2019)
· Reading Voice – instlacija (2018–2019)
· With a Passerby – instalacija (2016)
· Unheard – instalacija (2016)
· Reading stanley brouwn – instalacija (2016)
· Rhythms of Presence – instalacija (2015)
· Surface Studies – performans (2014)
· Heredrum – zvočna intervencija v javnem prostoru (2014)
· Caressing The Studio – večkanalna zvočna instalacija (2012)
· Tuning In – večkanalna zvočna instalacija (2011)
· Artist at Sleep – večkanalna zvočna intervencija (2011)
· Outline – site specific zvočna intervencija (2010)
· Solid Sound – večmedijska instalacija (2010)
· Virtual Mirror – Sound – zvočna intervencija v javnem prostoru (2009)
· A Tree is Dreaming of Uirapuru – zvočna instalacija (2007)
· Reality Soundtrack – mobilna zvočna intervencija v javnem prostoru in instalacija (2003)


 

Umetniške raziskave

· Reading Reading (2017– )
· Rhythms of Presence (2013–2017)
http://taogvs.org/RhythmsOfPresenceARPmain.html
http://taogvs.org/Sambolec_Rhythms_of_Presence_Revised_Text.pdf


 

Kurator

· Home Sequence, soustanovitelj in organizator skupinske razstave v domovih amsterdamskih umetnikov (2018–)
· Član umetniškega odbora galerije puntWG, Amsterdam (2018–)
· Član umetniškega odbora DNK – Amsterdam, serije koncertov, dogodkov, predavanj in razstav sodobne eksperimentalne glasbe in zvočne umetnosti (2018–)
· Dissecting The Ear 2 – skupinska zvočna razstava, Galerija ŠKUC, Ljubljana (2009)
2007
· Dissecting The Ear – skupinska zvočna razstava, galerija SIGN, Groningen, so-kurator (2009)
· Selektor za glasbo na Mednarodnem festival sodobne umetnosti BREAK 2.2, Ljubljana (2003)
· Ustanovitelj in umetniški direktor mednarodnega cikla zvočnih dogodkov, predavanj in delavnic BITSHIFT v Galeriji Kapelica, Ljubljana (2001–2006)


 

Bibliografija (izbor):

· Vrhovec-Sambolec, Tao G. 2019. “Reading Speech”. zine [online] 3 [ogled 19. 8. 2019]. Dostopno na: https://nowherecollective.org/zine/3/
· Vrhovec-Sambolec, Tao G. 2017. “Rhythms Of Presence”. Osebna spletna stran [ogled 19. 8. 2019]. Written reflection. Bergen: University of Bergen, Faculty of Fine Art, Music and Design.
Dostopno na: http://www.taogvs.org/Sambolec_Rhythms_Of_Presence_text.pdf
· Vrhovec-Sambolec, Tao G. 2016. “Open memory of a suspended, ongoing and unfinished moment of activation / moment that is or was not yet to become, yet not to be forgotten”. V: Dirty Ear Report #2 Sound: Multiplicity, and Radical Listening, ur. Brandon LaBelle, 7–12 [ogled 19. 8. 2019]. Berlin/Los Angeles: Errant Bodies Press.
Dostopno na: https://www.dirtyearforum.net/reports/DER2.pdf
· Vrhovec-Sambolec, Tao G. 2016. “For a Group: A score for a group of individuals making a sound installation together”. V: Dirty Ear Report #1: Sound, Multiplicity, and Radical Listening, ur. Brandon LaBelle, 8–10 [ogled 19. 8. 2019]. Berlin/Los Angeles: Errant Bodies Press.
Dostopno na: https://www.dirtyearforum.net/reports/DER1.pdf
· Vrhovec-Sambolec, Tao G. 2012. “Reality Soundtrack”. V: Sprawl – structures/feedback/disruptions: A reflection in the Sprawl Festival, a festival for art in public space in Tyrol, ur. Lucas Norer in Doris Prlić, 25–28 [ogled 19. 8. 2019]. Innsbruck: Universität Innsbruck.
Dostopno na: https://www.uibk.ac.at/geographie/personal/borsdorf/pdfs/sprawl-catalogue.pdf
· Vrhovec-Sambolec, Tao G. 2011. “Recontextualizing Sound”. V: Site of Sound: of architecture and the ear, Vol. II, ur. Brandon LaBelle in Claudia Martinho. Berlin/Los Angeles: Errant Bodies Press.
· Vrhovec-Sambolec, Tao G. in Samuel Vriezen. 2010. “Modes of Attention – conversation on sound-public-space”. V: Manual for the construction of a sound as a device to elaborate social connection, ur. Brandon LaBelle, [ogled 19. 8. 2019]. Berlin: Errant Bodies Press in Oslo: Atelier Nord.
· Vrhovec-Sambolec, Tao G. 2007. “Fascinations”. V: Dissecting The Ear. Groningen: SIGN Gallery.


 

Nagrade

· Častna omemba hibridne umetnosti, Ars Electronica, Linz, Avstrija (2010)
· Finalist za Henkel Art.Award za Srednjo Evropo in Srednjo Azijo, Dunaj, Avstrija (2010)
· Zlata ptica za avdio-vizualno umetnost (2001)


 

Izpostavljamo

Reading stanley brouwn (2015–2016)

Knjiga stanley brouwn, my steps 12. 12. 2005–1. 1. 2009, modificiran metronom, miza.
Trajanje: 21 dni.

Delo Reading stanley brouwn naslavlja tematike vsakdanje hoje, merjenja, arhiviranja, branja in ritmične časovnosti.
Skozi branje umetniške knjige my steps 12. 12. 2005–1. 1. 2006 projekt vzpostavi odnos z opusom konceptualnega umetnika stanleya brouwna (Surinami/Nizozemska), katerega številna dela naslavljajo (neiz)merljivost in materialnost razdalj in njihovo arhiviranje skozi proces štetja lastnih korakov.
Pričujoče delo preizprašuje razumevanje zapisane dokumentacije vsakdanje aktivnosti kot nekaj kar je vezano izključno na preteklost in skozi proces po-uprizarjanja (re-enactment) predlaga branje arhiva kot (na)vodilo. S to gesto arhiv umesti izven poteka časa in mu omogoči dvojno časovno naravnanost – v preteklost in v prihodnost hkrati.

Projekt vsebuje tri elemente – knjigo my steps 12. 12. 2005–1. 1. 2006 umetnika stanleya brouwna, nevidno akcijo Taa G. Vrhovca Sambolca, ter postavitev, ki knjigo in akcijo znova “osedanja” kot nejasno in skrivnostno ritmično navodilo, sugestijo, normo ali oporo za gibanje, refleksijo ali poslušanje.

Knjiga stanley brouwn – my steps 12. 12. 2005–1. 1. 2006 vsebuje enaindvajset strani, na vsaki strani je zapisan datum in število korakov. Sambolec bere pričujočo knjigo tako, da v obdobju enaindvajsetih dni vsak dan prehodi točno navedeno število korakov in obenem z napravo beleži njihove ritme. Postavitev vsebuje knjigo in modificran metronom, ki tik-taka zabeležene ritme Sambolčevih korakov.

Skozi aktivnost vpisovanja besedila v lastno telo Sambolec naseli brouwnov arhiv z lastno prisotnostjo. Odmerjena hoja tako konkretizira natisnjeno število korakov s tem da jih prenese nazaj v vsakdanjost od koder le-ti izvirajo. Če brouwnov arhiv morda nakazuje prehojeno razdaljo in tako vabi bralca da si zamišlja to razdaljo, katere merilna enota je neznana spremenljivka – brouwnov korak, Sambolčevo branje to (ne)določeno razdaljo umesti v dimenzijo časa – v ritem in trajanje.

Zabeležena časovnost korakov tvori nov nevidni digitalni arhiv ritmov, skozi katerih variacije odmeva Sambolčeva prehojena pot, njegove namere, kot tudi prostorske in družabne situacije v katerih se je nahajal. Ta arhiv pa je, tako kot brouwnov, nepopoln, abstrakten, brezsmeren, nejasen in odprt.

Reading stanley brouwn je del večletnega umetniškega raziskovalnega projekta Rhythms of Presence. v okviru Norveškega programa Norwegian Artistic Research Programme.

Razvoj strojne in programske opreme: Mr. Stock Interfaces
Razvoj programske opreme: Slavko Glamočanin

Producenti:
Norwegina Artistic Research Programme in Akadamija za umetnost in oblikovanje v Bergnu (KHiB)
Zavod SPLOH, Ljubljana
Zavod Projekt Atol, Ljubljana

Zahvala: Robocross – Berlin

Media Audio/Video: