SAMO KUTIN (1982)
instrumentalist, pedagog

Samo Kutin (1982) je samouk, raziskovalec zvoka, izdelovalec glasbil in eden izmed vidnejših improvizatorjev slovenske scene. Znan je po rabi nekonvencionalnih inšturmentov, bodisi tistih, ki so že izginili iz vsakdanje rabe, ali doma narejenih zvočil. Eden izmed tradicionalnih inštrumentov, ki jih uporablja, je tudi madžarsko srednjeveško glasbilo hurdy gurdy, s katerim ga lahko vidimo predvsem na koncertih eksperimentalne improvizacije, kjer nastopa kot solist ali v duih (Jean-Luc Guionnet, Lee Paterson, Martin Küchen, Pascal Battus, Tomaž Grom, Vid Drašler idr.).

Foto: David Višnjič

Vodi glasbene delavnice za otroke, ustvarja glasbo za pravljice, animacije, gledališke, lutkovne in plesne predstave in med drugim sodeluje v glasbenih skupinah Širom, Bakalina Velika in Kačis. 

Kontakt: kutin.samo@gmail.com


Diskografija 

· Pascal Battus in Samo Kutin – Živi mostovi / Living Bridges (Inexhaustible editions, 2022)
· Širom – Utekočinjeni prestol preprostih / The Liquified Throne Of Simplicity (Glitterbeat, tak:til, 2022)
· Bakalina Velika – Zviezdna srebruo (Čadrg records, 2022)
· Kačis – Nedognano / Unfathomed (samozaložba, 2021)
· Šalter Ensemble – Štiri dela (Sploh, 2021)· Širom I. (Sploh, 2020)
· Lee Patterson in Samo Kutin – The universal veil that hangs together like a skin (Inexhaustible editions, 2020)
· Ana Kravanja in Samo Kutin – Trosi kumulusa / Cumulus Spores (samozaložba, 2020)
· Samo Kutin in Martin Küchen – Jecljanje in stavkanje / Stutter And Strike (Sploh, 2020)
· Širom – Svet, ki speče konju cvet / A Universe that Roasts Blossoms for a Horse (Glitterbeat, tak:til, 2019)
· Bakalina Velika – Prvi krajec (Čadrg records, 2019)
· Širom / Yoshio Machida – Kače čakajo modro nebo, mrzla cesta, prekmalu zame / Snakes waiting for blue sky, cold road, too soon for me (samozaložba, 2019)
· Jean-Luc Guionnet / Samo Kutin – Kopaš (Sploh, 2017)
· Širom – Lahko sem glinena mesojedka / I Can Be a Clay Snapper (Glitterbeat, tak:til, 2017)
· Širom – I. (ZARŠ in Klopotec, 2016; Amorfon, 2016)
· Samo Kutin – Plovilo (Sploh, 2015)
· Samo Kutin / Ana Kravanja – Ni ravno najboljši kraj za pristajanje na drevesih (Samo Kutin, 2013)
· Najoua – Deveteronog (Klopotec, 2014)
· Najoua – Tojevsekarsespomnim (Klopotec, 2012)
· Lunin med – Po lougi lejče (Čadrg Records, Klopotec, 2012)
· Ubrana urbana – Za v žep (Čadrg Records, 2012)
· Horda grdih – Tod in ondod (Čadrg Records, 2011)
· Horda grdih – Hurdy gurdy (Čadrg Records, 2010)
· Salamandra salamandra – Črn trn (Čadrg Records, 2011)
· Salamandra salamandra – Kava, čaj, Kakav (Čadrg Records, 2008)
· Salamandra salamandra – Kafa (Čadrg Records, 2004)
· Salamandra salamandra – Tuvzž (Čadrg Records, 2003)


Zasedbe

· Solo: Samo Kutin – hurdy gurdy
· Samo Kutin in Ana Kravanja: Ana Kravanja – violina, viola, cevni zvonci, zvočila, glas; Samo Kutin – hurdy gurdy, balafon, cevni zvonci, ikitelia, zvočila, glas
· Širom: Iztok Koren – banjo, tristrunski banjo, bas boben, tolkala, cevni zvonci, balafon, zvočila; Ana Kravanja – violina, viola, ribab, cünbüs, kheychak, balafon, zvočila, glas; Samo Kutin – hurdy gurdy, ikitelia, lira, balafon, enostrunski bas, obročni bobni, brač, zvočila, glas
· Šalter Ensemble: Jonas Kocher – harmonika; Gaudenz Badrutt – elektronika; Ilya Belorukov – saksofon; Estelle Beiner – violina; Alfred Lang – trobenta; Elisabeth Harnik – klavir; Josef Klammer – bobni, elektronika; Samo Kutin – hurdy–gurdy; Irena Z. Tomazin – glas; Tomaž Grom – kontrabas, elektronika
· Tomažin / Kutin / Grom / Schellander: Irena Z. Tomažin – glas; Samo Kutin – hurdy gurdy; Tomaž Grom – kontrabas, Matija Schellander – elektronika
· Bakalina Velika: Jani Kutin – glas, besedila, piščal, kozji rog; Renata Lapanja – harmonika; Marjan Stanić – tolkala, bobni; Matej Magajne – električna kitara, bas kitara; Andrea Pandolfo – trobenta, krilni rog, klavir; Dejan Lapanja – bobni, akustična kitara, bas kitara; Samo Kutin – bas kitara, akustična kitara, balafon, brač, hurdy gurdy, bas harfa, n’goni, zvočila; Bogdana Herman – glas
· Kačis (Ana Kravanja – glas, Tea Vidmar – glas, Samo Kutin – lutnja, akustični resonatorji…)
· Salamandra salamandra: Neža Naglič – klaviature, zvočila; Dejan Lapanja – tolkala, zvočila; Matej Magajne – bas kitara, el. kitara, zvočila: Sabina Magajne – rog, zvočila; Samo Kutin – bas kitara, hurdy gurdy, balafon, zvočila; Jani Kutin – glas, zvočila


Pedagog

Delavnice

· Samo Kutin in Ana Kravanja – Smetiščni orkester (lastnoročno izdelana glasbila in zvočila)
· Samo Kutin – Improvizacija na lastnoročno izdelana glasbila in predmete (tudi za odrasle)


Nagrade

· Priznanje občine Tolmin za spodbujanje kakovosti popularne glasbe na Tolminskem in promocijo tolminske glasbene ustvarjalnosti v svetu (2019)
· Krajinsko oblikovanje učne poti na RCERO (prostoRož) – Zlati svinčnik za odlično izvedbo (2017)
· Nagrada gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije za najboljšo uprizoritev sezone 2016/2017 – predstava Zločin in kazen (2017)


Izpostavljamo

Kopaš: Jean-Luc Guionnet / Samo Kutin

»Izzivam vas, da najdete avanturistično uporabo hurdy gurdy-ja v okviru sveta svobodne improvizacije – ta album zagotovo postavlja neke nove parametre!« (Milićević in Karanjac 2019)

Jean-Luc Guionnet – altovski saksofon
Samo Kutin – hurdy gurdy
Jean-Luc Guionnet – risbe
Jernej Babnik Romaniuk – snemanje
posneto v novembru 2017 v:
– Jame – zapuščeno zaklonišče
– Galerija ŠKUC, Ljubljana
– Španski borci, Ljubljana
– Francuski paviljon, Zagreb
Janez Križaj – mix, mastering
Jani Peternelj – oblikovanje
založil Zavod Sploh (2017)

»Slovenska založba “Zavod Sploh” je na pričujoči izdaji zabeležila srečanje med slovenskim improvizatorjem Samom Kutinom in francoskim improvizatorjem Jean-Lucom Guionnetom. Kutin je odgovoren za nekatere bolj obskurne zvoke, kot je detonacija v ozadju, ki jo sproži ročica ozvočenega inštrumenta hurdy gurdy. Guionnet je veliko bolj vsestranski, njegova vloga pa je omejena na napeto dinamiko tihih-glasnih saksofonskih dronovskih variacij, kar je večino svoje impro kariere raziskoval tudi v nekem drugem svojem projektu Hubbub. Kutin v prvem delu albuma za ustvarjanje bogate dronovske izkušnje skorajda ni uporabil inštrumenta; namesto tega je isti atmosferski sprožilec za nekatere bolj bizarne in vznemirljive zvoke na albumu, ki spominjajo na mistične poskuse z drgnjenjem loka ob kovinske dela kolesa na White Fog Sylvie Hallett. V dolgi četrti improvizaciji, ki se sliši kot skrivnostni poganski obred, se končno izčisti bolj klasičen zvok tega inštrumenta, v zadnjem času zelo prisotnega v novi francoski struji, imenovani auvergnat folk improv. Izzivam vas, da najdete pustolovsko uporabo glasbila hurdy gurdy v okviru sveta proste improvizacije – ta album zagotovo postavlja nekaj novih parametrov!« (Marko Milićević in Predrag Karanjac, Popscotch, 2019)

Kopaš by Jean-Luc Guionnet & Samo Kutin


Video

improvisation, hurdy gurdy

Glasba za Žabe, ukulele and trash
https://www.youtube.com/watch?v=eqZ–ak2in60

Samo Kutin & Prostorož – Rcero

Samo Kutin and Ana Kravanja


sploh.si/si/o-zavodu-sploh/umetniki/samo-kutin