SAMO KUTIN (1982)
instrumentalist, pedagog

 

Samo Kutin je izjemno dejaven multi–instrumentalist, znan po rabi nekonvencionalnih in lastnoročno izdelanih glasbil in zvočil. Eden izmed tradicionalnih inštrumentov, ki jih uporablja, je tudi madžarsko srednjeveško strunsko glasbilo hurdy gurdy, s katerim ga pogosto videvamo muzicirati na dogodkih eksperimentalne in improvizacijske glasbe. Na področju proste improvizacije se intenzivno posveča iskanju, odkrivanju in manipuliranju najrazličnejših možnosti inštrumenta hurdy gurdy. Skrajne zvočne razsežnosti, od nežnega šuma do hrupnega drona, od blagozvočnih udarcev do neznosnega cviljenja, doseže s preparacijo in ozvočitvijo glasbila, pri čemer uporablja tako kontaktne mikrofone kot akustične resonatorje.

Foto: David Višnjič

Nastopa kot solist in v raznolikih improvizacijskih (med drugim v duu z Jean-Lucom Guionnetom, Leejem Patersonom, Borisom Baltschunom, Daichijem Yoshikawo idr.) in etno zasedbah na mednarodnih festivalih in najrazličnejših odrih. Ustvarja tudi glasbo za pravljice, animacije, gledališke, lutkovne in plesne predstave ter redno vodi delavnice za otroke.

 


 

Diskografija

· Širom – Svet, ki speče konju cvet / A Universe that Roasts Blossoms for a Horse (Glitterbeat, tak:til, 2019)
· Bakalina Velika – Prvi krajec (Čadrg records, 2019)
· Širom / Yoshio Machida – Kače čakajo modro nebo, mrzla cesta, prekmalu zame / Snakes waiting for blue sky, cold road, too soon for me (samozaložba, 2019)
· Jean-Luc Guionnet / Samo Kutin – Kopaš (Zavod Sploh, 2017)
· Širom – Lahko sem glinena mesojedka / I Can Be a Clay Snapper (Glitterbeat, tak:til, 2017)
· Širom – I. (ZARŠ in Klopotec, 2016; Amorfon, 2016)
· Samo Kutin – Plovilo (Zavod Sploh, 2015)
· Samo Kutin / Ana Kravanja – Ni ravno najboljši kraj za pristajanje na drevesih (Samo Kutin, 2013)
· Najoua – Deveteronog (Klopotec, 2014)
· Najoua – Tojevsekarsespomnim (Klopotec, 2012)
· Lunin med – Po lougi lejče (Čadrg Records, Klopotec, 2012)
· Ubrana urbana – Za v žep (Čadrg Records, 2012)
· Horda grdih – Tod in ondod (Čadrg Records, 2011)
· Horda grdih – Hurdy gurdy (Čadrg Records, 2010)
· Salamandra salamandra – Črn trn (Čadrg Records, 2011)
· Salamandra salamandra – Kava, čaj, Kakav (Čadrg Records, 2008)
· Salamandra salamandra – Kafa (Čadrg Records, 2004)
· Salamandra salamandra – Tuvzž (Čadrg Records, 2003)

 


 

Zasedbe

· Solo: Samo Kutin – hurdy gurdy
· Samo Kutin in Ana Kravanja: Ana Kravanja – violina, viola, cevni zvonci, zvočila, glas; Samo Kutin – hurdy gurdy, balafon, cevni zvonci, ikitelia, zvočila, glas
· Širom: Iztok Koren – banjo, tristrunski banjo, bas boben, tolkala, cevni zvonci, balafon, zvočila; Ana Kravanja – violina, viola, ribab, cünbüs, kheychak, balafon, zvočila, glas; Samo Kutin – hurdy gurdy, ikitelia, lira, balafon, enostrunski bas, obročni bobni, brač, zvočila, glas
· Bakalina Velika: Jani Kutin – glas, besedila, piščal, kozji rog; Renata Lapanja – harmonika; Marjan Stanić – tolkala, bobni; Matej Magajne – električna kitara, bas kitara; Andrea Pandolfo – trobenta, krilni rog, klavir; Dejan Lapanja – bobni, akustična kitara, bas kitara; Samo Kutin – bas kitara, akustična kitara, balafon, brač, hurdy gurdy, bas harfa, n’goni, zvočila; Bogdana Herman – glas
· Salamandra salamandra: Neža Naglič – klaviature, zvočila; Dejan Lapanja – tolkala, zvočila; Matej Magajne – bas kitara, el. kitara, zvočila: Sabina Magajne – rog, zvočila; Samo Kutin – bas kitara, hurdy gurdy, balafon, zvočila; Jani Kutin – glas, zvočila

 


 

Pedagog

Delavnice za otroke

· Lunin med (Samo Kutin in Mateja Gorjup) – slovenske ljudske pesmi
· Samo Gromofon (Andrej Fon, Samo Kutin, Tomaž Grom) – glasbena improvizacija
· Samo Kutin in Ana Kravanja – Zveneča uganka (glasba in senčno gledališče), Klicanje dežja po afriško (ljudska glasbila Afrike), Smetiščni orkester (lastnoročno izdelana glasbila in zvočila)
· Samo Kutin in Andrej Fon – ljudska glasbila sveta in izdelava preprostih zvočil

 


 

Nagrade

· Priznanje občine Tolmin za spodbujanje kakovosti popularne glasbe na Tolminskem in promocijo tolminske glasbene ustvarjalnosti v svetu (2019)
· Krajinsko oblikovanje učne poti na RCERO (prostoRož) – Zlati svinčnik za odlično izvedbo (2017)
· Nagrada gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije za najboljšo uprizoritev sezone 2016/2017 – predstava Zločin in kazen (2017)

 


 

Izpostavljamo

Kopaš: Jean-Luc Guionnet / Samo Kutin

Jean-Luc Guionnet – altovski saksofon
Samo Kutin – hurdy gurdy
Jean-Luc Guionnet – risbe
Jernej Babnik Romaniuk – snemanje
posneto v novembru 2017 v:
– Jame – zapuščeno zaklonišče
– Galerija ŠKUC, Ljubljana
– Španski borci, Ljubljana
– Francuski paviljon, Zagreb
Janez Križaj – mix, mastering
Jani Peternelj – oblikovanje
založil Zavod Sploh (2017)

»Slovenska založba “Zavod Sploh” je na pričujoči izdaji zabeležila srečanje med slovenskim improvizatorjem Samom Kutinom in francoskim improvizatorjem Jean-Lucom Guionnetom. Kutin je odgovoren za nekatere bolj obskurne zvoke, kot je detonacija v ozadju, ki jo sproži ročica ozvočenega inštrumenta hurdy gurdy. Guionnet je veliko bolj vsestranski, njegova vloga pa je omejena na napeto dinamiko tihih-glasnih saksofonskih dronovskih variacij, kar je večino svoje impro kariere raziskoval tudi v nekem drugem svojem projektu Hubbub. Kutin v prvem delu albuma za ustvarjanje bogate dronovske izkušnje skorajda ni uporabil inštrumenta; namesto tega je isti atmosferski sprožilec za nekatere bolj bizarne in vznemirljive zvoke na albumu, ki spominjajo na mistične poskuse z drgnjenjem loka ob kovinske dela kolesa na White Fog Sylvie Hallett. V dolgi četrti improvizaciji, ki se sliši kot skrivnostni poganski obred, se končno izčisti bolj klasičen zvok tega inštrumenta, v zadnjem času zelo prisotnega v novi francoski struji, imenovani auvergnat folk improv. Izzivam vas, da najdete pustolovsko uporabo glasbila hurdy gurdy v okviru sveta proste improvizacije – ta album zagotovo postavlja nekaj novih parametrov!« (Marko Milićević in Predrag Karanjac, Popscotch, 2019)

Kopaš by Jean-Luc Guionnet & Samo Kutin

 


 

sploh.si/si/o-zavodu-sploh/umetniki/samo-kutin