pevka, skladateljica, improvizatorka, zvočna umetnica, producentka
Odraščala je v Sloveniji, živi in dela na Dunaju v Avstriji. V svoji glasbeni praksi najpogosteje uporablja glas, Paetzold basovsko kljunasto flavto, lastne terenske posnetke, DJ-CD, kasete in druge lo-fi elektronske naprave, igrače, smeti in najdene predmete. Maja se je uveljavila kot ustvarjalka, ki suvereno preskakuje po različnih glasbenih zvrsteh, z zgodnje na sodobno komponirano glasbo, z eksperimentalne na jazz, s proste improvizacije in zvočne umetnosti na ‘težko’ glasbo. Giblje se znotraj analogne in digitalne umetnosti, virtualnega in realnega prostora ter poskuša razširiti, dekonstruirati in reinterpretirati tonske spektre svojih inštrumentov in jim dodeliti nove vloge – proces, ki spominja na sestavljanje anagramov. Majino glasbeno ustvarjanje opredeljujejo realnost, nadrealnost, krhkost, poganja jo soprisotnost tako uničujoče, nesrečne, temne fantazme kot tudi lepote, elegance in moči.
Komponira glasbo za ples, gledališče, film, radijske igre, zvočne instalacije, različne ansamble in orkestre ter piše besedila, ki jih izvaja s svojimi bendi. Vodila je delavnice improvizirane glasbe v Avstriji, Sloveniji in Južni Koreji. Osnovala je Maja’s Musik Markt, Listening Sessions in leta 2013 soorganizirala 7. Berlinski Soulfood Festival. Kot solistka in v raznih zasedbah gostuje na številnih mednarodnih festivalih in prizoriščih.
Za nastope in vzorčenje uporablja zbirko zvokov, ki jo je sama ustvarila, na primer tako imenovano »Rejects« (Zavržki) – zbirka nehote uničenih zvokov, odpadkov, napak, nastalih pri snemanjih, ali »zlomljeni klavirji« – zbirka zvokov razglašenih klavirjev.
Diskografija (po letu 2010)
· Maja Osojnik and Anthony Pateras – DRUCK (Mamka, 2020)
· Natascha Gangl / Rdeča Raketa – MI CORAZÓN (Mamka, 2019)
· Natascha Gangl / Rdeča Raketa – Chicken (Mamka, 2018)
· Maja Osojnik – Let Them Grow (Rock Is Hell & Unrecords, 2016)
· Rdeča Raketa – Wir Werden (GOD, 2013)
· Broken.Heart.Collector – Broken.Heart.Collector (Rock Is Hell & Interstellar Records & Discorporate, 2011)
· Low Frequency Orchestra – Kommen und Gehen (Universität für Angewandte Kunst Wien 2011)
· Maja Osojnik Band – Črne Vode / Schwarze Wasser / Black Waters (Viennese Soulfood, 2010)
· Rdeča Raketa – Old Girl, Old Boy (Mosz, 2010)
· Low Frequency Orchestra / Wolfgang Mitterer – Mole (Chmafu Nocords, 2010)
Zasedbe
· Solo: Maja Osojnik – glas, vzorčenje, dj-cd predvajalnik in druge lo-fi elektronske naprave, Paetzold basovska kljunasta flavta
· Rdeča Raketa: Maja Osojnik & Matija Schellander – Paetzold basovska kljunasta flavta, kasetofoni, elektronske naprave, igrače, bas kitara, modularni sintetizator zvoka, računalnik, besede (2008–)
· ZSAMM: Maja Osojnik – glas, vzorčenje, dj-cd predvajalnik in druga lo-fi elektronika; Patrick Wurzwallner – bobni (2015–)
· A.T.T.W.A: Maja Osojnik – glas, vzorčenje, dj-cd predvajalnik in druga lo-fi elektronika, paetzold bas; Audrey Chen – glas, violončelo; Raumschiff Engelmayr – kitara; Matija Schellander – kontrabas, modularni sintetizator zvoka; Manu Mayr – kontrabas, bas kitara; Lukas König – bobni (2015–)
· Broken.Heart.Collector: Maja Osojnik – vox, razni pripomočki, basovska kljunasta flavta Paetzold, terenski posnetki; Susanna Gartmayer – basovski klarinet, kontra alt klarinet, vox; Raumschiff Engelmayr – kitara, vox, elektronika; Derhunt – bas kitara, vox, elektronika; Ddkern – bobni, tolkala, notranjost klavirja, vox, terenski posnetki (2009–)
· Maja Osojnik Band: Maja Osojnik – glas, elektronika, flavte; Michael Bruckner-Weinhuber – kitara; Philipp Jagschitz – klavir, akordeon; Bernd Satzinger – kontrabas; Mathias Koch – bobni (2006–)
· Watschen Institut: Maja Osojnik / Daniel Lercher / Raumschiff Engelmayr / Matija Schellander (2010–)
· Low Frequency Orchestra: Maja Osojnik, Angélica Castelló – Paetzold flavte, glas, elektronske naprave; Matija Schellander – kontrabas; Thomas Grill – elektronika (2003–)
· Subshrubs: Katharina Klement – klavir, elektronika, skladanje; Maja Osojnik – Paetzold, glas, elektronika, skladanje; Angélica Castelló – Paetzold, elektronika, skladanje; Tamara Wilhelm – elektronika, skladanje (2008–)
· Foyer: Katharina Ernst, Maja Osojnik, Matija Schellander – performativna zvočna umetnost (2014–)
Pretekle zasedbe
· Plenum: Angélica Castelló, Gabriele Drab, Katrin Hauk, Thomas List, Stefanie Neuhuber, Maja Osojnik, Reni Weichselbaum – Paetzold flavte (2013–2018)
· Fru fru: Maja Osojnik & Angélica Castelló – glas, flavte, elektronika in igrače (2004–2014)
· Ensemble MIKADO: Theresa Dlouhy, Thomas List, Katharina Lugmayr, Maja Osojnik, Eva Reiter – sopran, flavte, viola da gamba (1996–2014)
Nagrade
· Austrijska državna štipendija za kompozicijo (2009, 2019)
· 1. nagrada “das lange brennende mikro” za WENDY PFERD TOD MEXICO – Natascha Gangl & Rdeča raketa, 9. Berliner Hörspielfestival (2018)
· Nagrada za najboljšo filmsko glasbo Maja Osojnik in Matija Schellander (Film Einer von Uns – One of us / režiser: Stephan Richter), 27. filmski festival “Kinofest Lünen” Germany (2016)
· Nagrada za kompozijo mesta Dunaj (2014)
· SKE – FONDS letna štipendija za kompozicijo (2014)
· Stella 13: nagrada za otroško produkcijo – Das Kind der Seehundfrau (2013)
· Nagrada Mia v kategoriji Umetnost in kultura (2010)
· Banka Austria – Mladi umetnik leta (2009)
· Nagrada SKE – Low Frequency Orchestra (2007)
· Nagrada Jazz Fest Wien (2005)
Izpostavljamo
LET THEM GROW (lp / cd, 2016)
Antropozofski striptiz duše, med distopijskimi šansoni, primordialnimi mantrami in konkretno glasbo – brezčasen in mojstrski hkrati.
“So COME OUT, you rotten cocksucker,
here’s your fucking POP SONG.”
Po štirinajstih albumih različnih zasedb, ki segajo od stare do nove glasbe, od improvizirane do eksperimentalne, od folklorne do industrijske, je Let Them Grow prvi solistični album Maje Osojnik, s katerim išče preprosto pesem, ki v sebi in svojem zvoku združuje elemente vseh omenjenih glasb.
“Stara sem skoraj štirideset let. Toda namesto občutka, da zdaj razumem svet bolje kot prej, so trenutki, ko v ničemer več ne vidim smisla. Preseneča me, kako pogosto ta svet spolzi iz mojega dosega. V teh trenutkih se mi svet zdi čuden in jaz se zdim tujka v njem.”
Let Them Grow je proizvod umika, introspekcije, ponovne uskladitve. Osojnik se sprašuje o sebi, sprašuje, ali je mogoče – poleg temeljne nemožnosti – biti razumljen. Sprašuje se, kaj ljudje počnejo, ko ljubijo druge in kaj potlačijo. Kaj pomeni danes živeti emancipirano življenje? V tem zelo osebnem albumu, v pesmih, ki segajo od umazanih do mehkih, čutnih, omamljenih, kompleksnih, hladnih, okroglih, drobnih in ženskih, Osojnik proučuje čudne pojave sodobnih medosebnih odnosov.
glasba in besedilo, posnela, uredila, producirala Maja Osojnik v obdobju 2013–2015
inštrumenti: glas, terenski posnetki, Paetzold basovska flavta, bas kitara, melodije, igrače, radijski sprejemniki, glockenspiel, kasete, flavte, zapuščeni klavirji, instalacijske cevi, elektronska postavitev z dj cd predvajalnikom in različnimi kitarskimi pedali
sampli glasbenikov:
Manu Mayr – kontrabas (#2, #15,#16)
Matija Schellander – kontrabas (#2,#8)
Tamara Wilhelm – elektronika (#4)
Patrick Wurzwallner – bobni (#8, #9)
Glavni vokal: Oliver Brunbauer, Hotel Pupik
Miksanje: Patrick Pulsinger, Feedback studio I.
Masteriranje in izdelava LP: Rashad Becker, D&M
Naslovnica: Raumschiff Engelmayr
Fotografija: Rania Moslam
»V Sloveniji rojena in v Avstriji živeča Osojnik poje strašljive in globoko presunljive žalostne pesmi v električni nevihti lastnih zamisli. Artefakte, ki jih je sestavila iz zvokov radiev, kasetofonov, CDJ-jev, »inštalacijskih cevi« in »zapuščenih klavirjev«, in okolja, kjer jih je našla, je Osojnik privede do točke, da postanejo divja tuja bitja, ki kipijo od lastnih želja. Vsaka površina ima svoje zrno, vsak globok drone niha in diha. Neprepoznavni leteči zvočni objekti utripajo znotraj in izven vidnega polja. Nad vsem je Osojnikin glas, prežet s poželenjem in hrepenenjem, ali pa upravičeno jezen, kot da bi bil na tem, da se izlije iz posnetka in zaplete naravnost v poslušalčevo uho. Pomemben album, poln idej.« (Robert Barry, Wire, 2016)
»Let Them Grow je eden tistih albumov, ki zadenejo kot udarec v pleksus. Nemogoče je, da ne bi pohvalili umetnice zaradi njene odprtosti, njene zmožnosti, da prenese toliko bolečih čustev – a obenem je zelo neprijetno. Poslušajte, ljudje, ki uporabljajo izraze, kot »TMI«, so v glavnem neprijetni, ker se ne želijo soočati z brutalnimi resnicami, zlasti tistimi, ki pripadajo drugim ljudem. Na albumu Let Them Grow Osojnik ne upošteva teh čustveno zaprtih ali zakritih tipov in da preprosto vse ven, pove, tako kot je, izlije čreva, ker nima druge izbire. To ni le glasba, to je čista umetnost in resnična definicija katarze. Let Them Grow je delo izganjanja, izgona.« (Christopher Nosnibor, Aural Aggravation, 2016)
maja.klingt.org
mo.klingt.org
majaosojnik.bandcamp.com
letthem.bandcamp.com/releases