harfistka
Je glasbenica, harfistka in vizualna umetnica, rojena v Ljubljani. Končala je klasično gimnazijo Poljane ter vzporedno obiskovala Srednjo glasbeno in baletno šolo (kasneje Konservatorij za glasbo in balet). Zaključila je magistrski študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje in se udeležila izmenjav na Listaháskóli Íslands v Reykjavíku in leipziški Hochschule für Grafik und Buchkunst. Je del glasbenega dueta II/III skupaj s producentom elektronske glasbe Tinetom Vrabičem – Nitzem, v Leipzigu pa se je začela na sodobni glasbeni sceni uveljavljati s solo projektom rouge-ah, s katerim ima danes za sabo že zavidljivo število nastopov pri nas in v tujini. Osemnajstega oktobra 2018 je pri založbi Kamizdat izdala svoj prvenec bare.
Leta 2018 je bila skupaj z Lariso Vrhunc, Bogdano Herman, Katarino Juvančič, Ireno Tomažin Zagoričnik in Urško Pompe gostja okrogle mize z naslovom Pozicija glasbene ustvarjalke v Sloveniji, ki jo je v okviru festivala Mesto žensk vodila Nina Dragičević. V sklopu festivala Sonica 2019 pa jo je k pogovoru z naslovom PANEL: ZVOK | KAPITAL / SOUND | CAPITAL poleg sogovornikov Simine Oprescu, Tima Shawa in Primoža Krašovca povabil moderator Andrej Tomažin.
Kot glasbena novinarka se udejstvuje na Radiu Študent in programu ARS.
Diskografija
· Zlatko Baracskai, Jaka Berger, Boris Janje, Urška Preis – Extent (Inexhaustible Editions, 2023)
· rouge-ah – для даши na Senzorama vol. 1 (ZARŠ, 2021)
· Zhlehtet – Celica (samozaložba, 2020)
· II/III – It could be paradise (AmbientSoup, 2020)
· Zhlehtet – Toyomi (samozaložba, 2020)
· rouge-ah – bare (Kamizdat, 2018)
Kompilacije
· rouge-ah – sunder na Senzorama vol. 2 (ZARŠ 2022)
· rouge-ah – námunámu na Access Frame: Colony (Kamizdat, 2022)
· rouge-ah – sentiment – rue – penance na Access Frame: Monstrosity (Kamizdat, 2021)
· rouge-ah – для даши na Senzorama vol. 1 (ZARŠ, 2021)
· rouge-ah – niti na Access Frame: Equity (Kamizdat, 2020)
· rouge-ah – stepbystep na Access Frame: Collectivity (Kamizdat, 2018)
Gostujoča glasbenica
· rouge-ah – Holy Similaun (Kohlhass, 2023)
· rouge-ah – LXS (samozaložba, 2023)
· rouge-ah – John Lemke, kompozicija Apparition na plošči awlines (Denovali, 2022)
· rouge-ah – Federico Luz, Hechizo 2.1, rouge-ah’s Divine Hildegard Remix (remiks skladbe, samozaložba 2021)
Zasedbe
· Solo: rouge-ah – akustična harfa, električna harfa, terenski posnetki, elektronika, skladanje
· II/III: Urška Preis (rouge-ah) – harfa, elektronika, skladanje, Tine Vrabič (Nitz) – elektronska kompozicija, skladanje
· Zhlehtet: Rok Zalokar – klavir, sintisajzerji, Urška Preis – harfa, Jošt Drašler – kontrabas, Vid Drašler – bobni
· Sujevera: Nina Orlić, Barbara Poček – razni doma narejeni inštrumenti, Urška Preis – harfa , Luka Seliškar – drumelca, zvočna manipulacija
Izpostavljamo
rouge-ah: bare (Kamizdat, 2018)
Album z naslovom bare, debitantsko delo harfistke in raziskovalke zvoka, ki redno nastopa pod imenom ’rouge-ah’, združuje procesirane posnetke igranja na harfo in terenske posnetke.
V ozadju je intimna introspekcija, ki se transformira v zvočni avtoportret. Razkriva in razgalja, a nikoli preveč, a vedno z veliko vztrajnosti.
glasba in snemanje: Urška Preis
mix in master: Luka Seliškar in Jure Anžiček
oblikovanje: Hanna Juta Kozar
promo oblikovanje, Rentgen streaming in vizualna podoba: Stella Ivšek
USB knjižica: Maruša Hren
izvršna produkcija: Luka Prinčič
»Odkritost, ki jo najbolj cenim sam avtor besedila, gotovo v glavnem tiči v jasnosti idej in nalog, ki si jih rouge-ah z vsakim posamičnim kosom zastavi in jih tudi realizira, rezultat takšne odkritosti pa je razčlenjena, notranje raznolika in dinamična plošča, ki v najboljši možni meri udejanji potenciale vsake posamezne izvajalske tehnike, ter, kar je zelo očitno, praktično vsakega posameznega reza zvoka, ki vskoči v miks te (tudi elegantno post producirane) elektroakustične plošče.« (Žiga Pucelj, Radio Študent, 2018)
»Čeprav gre za prvenec, domača harfistka in zvočna umetnica Urška Preis s ploščo bare ne pusti nobenega dvoma o tem, da si je v polju sodobne elektroakustične glasbe očitno nabrala veliko izkušenj. Pogosto digitalno manipulirani zvoki akustične in električne harfe včasih zalebdijo v kontemplativnem zenovskem minimalizmu, drugič, prefinjeno križani s terenskimi posnetki, izzvenijo v bogatih, priložnostno kaotičnih, a vedno skrbno urejenih brnečih zvočnih teksturah.« (Goran Kompoš, Mladina, 2018)
»Kot rouge-ah ustvarja bogate in evokativne zvočne krajine, v katerih prežema zven harfe z analognim in digitalnim procesiranjem zvoka in jih vtiskuje v vsakdanji šum okolja skozi skrbno uporabo terenskih posnetkov. S tem ustvarja zelo osebno in emotivno zvočno narativo, polno različnih plasti dromljanj, tekstur, pulzev, premeščajočih harmonij, subtilnih šumov in oddaljenih melodij.« (Luka T. Zagoričnik, Centralala, 2018)
»Prvenec prepleta elemente improvizacije, skladanja in zvočnega kolažiranja ter premišljeno rabo terenskih posnetkov, in sicer na izrazito avtorski način. Hkrati ta glasba udejanja ideje, ki se jih ne da zvesti zgolj na tehnične podrobnosti, pač pa ostaja dovzetna za avtoričino intuicijo in neulovljivost izvedbe. Dihotomija komponiranega in improviziranega se tu na neki način ponovi, a tudi razpusti v vzporednih tokovih, ki jih predstavlja predvsem izpostavljanje in prepletanje elektronskih zvokov.« (Aleš Rojc, Odzven, 2018)
https://radiostudent.si/glasba/r%C5%A1-recenzija/defonija-rouge-ah-igor-lumpert-innertextures
https://thequietus.com/articles/25421-sonica-festival-things-learned-at-lifecutter-gian-swan-aisha-devi-willliam-basinski-live-review
https://radiostudent.si/glasba/tolpa-bumov/ii-iii-it-could-be-paradise
https://www.mladina.si/195802/i-iii-it-could-be-paradise/
https://radiostudent.si/glasba/r%C5%A1-recenzija/ii-iii
Video
https://www.youtube.com/watch?v=Uv0b_zKr4To&t=5s