Drugi dogodek Centralala: trije koncerti in debata o založništvu

Lani smo v mesecu septembru štartali z e-časopisom Centralala.si, namenjenim različnim križiščem improvizirane glasbe v njenih soočanjih s številnimi estetskimi, organizacijskimi, socialnimi in aktivističnimi premisami, ki so se izoblikovale v zadnjih desetletjih v mednarodnem in predvsem domačem prostoru. Z vstopom v novo leto smo 10. januarja v Klubu Gromka organizirali dogodek, koncert, debato in žurko. Dogodek je bil obenem tudi predstavitev časopisa kot odprte platforme, ki je namenjena predvsem sceni oz. scenam, glasbenikom in glasbenicam, organizatorjem in promotorjem, novinarjem, poslušalcem in poslušalkam tako v uporabo kot v branje.

Tokrat, 11. junija ob 20-ih, ponavljamo vajo v istem placu, torej v Klubu Gromka, kamor vas ponovno vabimo, najprej na skupinski pogovor.  Tokratna tema pogovora bo glasbeno založništvo, potreba po dokumentaciji, snemanju in izdajanju plošč, različnih založniških modelih … Vabljeni ste vsi muskontarji_ice, založniki_ice, novinarji_ke, organizatorji_ice ter seveda zainteresirana javnost. Debato vodi in moderira Miha Zadnikar.

Po debati sledi močan koncertni program, na katerem se bo predstavil škotski avant bluesman Howie Reeve iz Glasgova, ena glavnih figur tamkajšnjega podtalja (sodeloval je z Alasdairjem Robertsom …), večkrat sopotnik The Ex in podobnih somišljenikov in somišljenic, stari panker, ki na sledi romantičnih DIY časov z basovsko kitaro, vokalom in prgiščem pesmi nekje med post punkom in neo folkom hara na neskončni turneji.

Sledi mu francosko-kanadski improvizacijski dvojec Avis Aux Réacteurs, ki ga tvorita dober znanec naših odrov, klarinetist in občasno elektrofonik Xavier Charles, ter mlajši kanadski basist Éric Normand. Slednji je v zadnjih letih postal ena osrednjih figur quebeške improvizacijske scene. Sodeluje s številnimi glasbeniki na mednarodnih prizoriščih, med drugimi s pianistko Magdo Mayas, pihalcema Jimom Denleyem in Johnom Butcherjem, trobilcem Franzem Hautzingerjem, kitaristom Kimom Myhrom in drugimi. Kot improvizator je razvil zelo oseben in radikalen način igranja na doma izdelanem električnem basu, opremljenim z mikrofoni, raznimi predmeti, feedbackom in vibracijskimi napravami. V ta svet tekstur, šumov, pokvečenih in modulrianih tonov in pulzev imenitno vstopa veteran Xavier Charles, eden bolj impozantnih klarinetistov zadnjih treh desetletij, razpet med šumom in pretanjenim zvenom, ki ju udinja v kvartetu Dans Les Arbres (s pianistom Christianom Wallumrødom, strunarjem Ivarjem Grydelandom in tolkalcem Ingarjem Zachom), v triu The Contest of Pleasure ( z Johnom Butcherjem in Axlom Dörnerjem), v sodelovanjih s člani The Ex (duet s Terriejem Exom, z Zea in špili z Getatchewom Mekurio in The Ex), sodeloval je s Stephenom O’Malleyem  in v številnih ad hoc mednarodnih formacijah, med njimi tudi v triu z Leejem Pattersonom in domačo vokalistko Ireno Z. Tomažin. Njun duo bo hkrati premiera njune druge skupne plošče, vendar prve v duu, ki bo izšla pri založbi Inexhaustible Editions.

Koncertni večer bo zaključila trenutno ena bolj vročih in svežih zasedb pri nas, trio TiTiTi, ki je izrasel iz prisluha poeziji Tomislava Vrečarja, in ritem besed in melodije vzel kot izhodišče za lastno ustvarjanje, umeščeno v polje sodobnega jazza, ki ga trio v postavi Jure Boršič na altovskem saksofonu, Jošt Drašler na kontrabasu in Vid Drašler na bobnih vešče drobi na melodije, intenzivne svobodnjaške izlete in v improvizacijska drobljenja zvena, ritma in melodij.

Za vse, ki se bodo udeležili predstavitve in pogovora že ob 20.00,  je celoten dogodek brezplačen, vstopnina za zgolj koncertni del, ki se bo pričel ob 21.00 pa znaša 5 EUR.