Trije koncerti iz Kluba Štala izdani pri založbi Klopotec

Giorgio Pacorig, Gal Furlan, Giovanni Maier, Giancarlo Schiaffini, foto: Iztok Zupan

Založba Klopotec založnika, fotografa in najbolj dejavnega snemalca v Sloveniji Iztoka Zupana nadaljuje s svojo bogato založniško dejavnostjo. Ob koncu leta je svoji obilni beri izdaj s področja svobodno improvizirane glasbe in sodobnega jazza dodala tri nove, nastale na koncertnih seansah v Klubu Štala v Lokavcu, prostoru raznolikih kulturnih dejavnosti, kjer za program skrbi Gal Furlan ob pomoči svoje družine. V kratkem času je prizorišče postalo eno od središč sodobne in svobodno improvizirane glasbe na Goriškem, pomembno križišče srečevanj domačih improvizatorjev in improvizatork z mednarodno, predvsem s sosedsko italijansko sceno. Te vezi se že vrsto let pletejo in v zadnjih letih intenzivno utrjujejo med Novo Gorico (Zvočni izviri, cikel Fri-fru-fra, Improbiro …), Goriškimi Brdi (Brda Contemporary Music Festival) ter Udinami (Hybrida, Udine Jazz Festival …), Dobialabom, Jazzom Cerkno in Sajeto, med šolo Zlatka Kaučiča in njegovimi udejstvovanji ter dejavnostmi številnih mlajših ustvarjalcev. Med slednjimi je tudi Gal Furlan, ki se je ravno z dejavnostmi v KUD-u Kussa intenzivneje vpel v brsteča dogajanja na domači improvizatorski sceni. Klub Štala je še en dokaz več, kako lahko majhna lokalna iniciativa vzpostavi pomembne mednarodne kanale. K nadnacionalni pretočnosti seveda doprinese tudi dokumentiranje in beleženje na nosilce zvoka. Na treh omenjenih izdajah Gal Furlan sodeluje z domačimi in italijanskimi glasbeniki različnih generacij. Iztok Zupan je v svoje snemalne aparature mojstrsko ujel koncerte domačega tria: Cene Resnik, Aleš Valentinčič – Brdonč in Gal Furlan; kvarteta: Giancarlo Schiaffini, Giorgio Pacorig, Giovanni Maier in Gal Furlan ter kvarteta: Boštjan Simon, Mimo Cogliandro, Giovanni Maier, Gal Furlan. V enem letu je tako Furlan pri Klopotcu izdal že šest plošč, kar priča o njegovem aktualnem izvajalskem zanosu, enako dejaven pa je tudi kot programski vodja Kluba Štala. Po solistični plošči Tišina je spregovorila, pospremljeni s spontano poezijo in mislimi, ki ritmično in zvensko razplasteno tolkalsko izraznost približajo tudi polju duhovnega. Furlan je lani izdal še ploščo v triu s pihalko Clarisso Durizotto in basistom Matjažem Bajcem ter dvojno ploščo tolkalnih improvizacij raztelešenega bobnarskega kompleta in klavirskih meditacij From Drums To Piano.

Schiaffini/Pacorig/Maier/Furlan: 4G rate

Pričujoča plošča beleži srečanje z legendarno figuro mednarodne improvizacijske srenje, skladateljem in pozavnistom (tudi tubistom) Giancarlom Schiaffinijem. Italijanski glasbenik je v srcu mednarodne improvizatorske scene že od sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je redno muziciral s pionirji kova, kot so Derek Bailey, Evan Parker in drugi. Schiaffini je poleg Paula Rutherforda, bratov Johannesa in Connija Bauerja, Alberta Mangelsdorffa, Raduja Malfattija, Vinka Globokarja in Sebija Tramontane eden tistih pozavnistov, ki so širili izraznost tega glasbila v polju svobodne improvizacije, jazza in sodobne komponirane glasbe. Je eden stalnih članov  zasedbe Italian Instabile Orchestra, sodeloval pa je tudi v prvi zasedbi Gruppo di Improvvisazione di Nuova Consonanza. Kot poustvarjalec je izvajal glasbo Johna Cagea, Giacinta Scelsija in drugih. Na plošči poleg Furlana muzicirata še znani godalec, basist in čelist Giovanni Meier ter pianist Giorgio Pacorig. Slednji tokrat klavir menja za klaviature Rhodes, ki dajejo glasbi bolj mehak pridih in jo občasno približajo mehkejšemu funk fusionu. Furlan se s trdnim in razplastenim ritmičnim ogrodjem vpenja v zvensko drobljenje, razpeto med svobodno improvizacijo in sodobnim jazzom ter zvenskimi prijemi sodobne komponirane glasbe.

Ploščo lahko kupite tukaj.

Simon/Cogliandro/Maier/Furlan: QuadroDialogorum

Furlan in Maier sta prisotna tudi na naslednji izdaji, naslovljeni QuadroDialogorum. Maier je že leta tesno povezan s slovenskimi ustvarjalci, tako z Zlatkom Kaučičem, s katerim sovodi italijansko-slovenski improvizacijski Orkester Brez Meja / Orchestra Senza Confini, kot v zasedbah s pihalcem Cenetom Resnikom in basistom Borisom Janjetom (trio Jaz, drevo). Obenem je kar nekaj sodelovanj s slovenskimi improvizatorji objavil pri svoji lastni založbi Palomar Records. Mimo Cogliandro in Boštjan Simon sta bila člana Kaučičevega orkestra Cerkno Jubileum Orchestra, Cogliandro pa je večkrat sodeloval tudi s tolkalcem Markom Lasičem (denimo v projektu Alchemical Playgrounds). Jedro glasbe predstavlja medigra obeh saksofonistov in njuna zvenska prehajanja med tonskimi barvami, prepihovanji in liričnimi usedlinami, ki jim ritem sekcija zvensko in ritmično ne samo sledi, temveč jih tudi poganja in členi.

Ploščo lahko kupite tukaj. 

Brdonč/Resnik/Furlan: Ab nor mal

Gal Furlan je član tudi novonastalega tria s pihalcem Cenetom Resnikom in strunarjem Alešem Valentinčičem – Brdončem. Slednji se je v zgodnjih dneh udinjal tudi v Kaučičevem Kombu, predvsem pa muziciral v različnih sestavih in redno sodeloval v (ponovno aktiviranem) kultnem projektu Harlem Underground. V ospredju tria je tematsko razčlenjen, čuten in vznesen, predvsem pa emotiven zven Resnikovega tenorja. Ob njem trdno stojijo mehko zveneča akordična kitarska harmoniziranja, hitrejše strunske pasaže in poigravanje z malimi zvoki in efekti ter zgoščeni, a prožni tolkalski pulz.

Ploščo lahko kupite tukaj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *