Med 27. In 29. Marcem bo v Španskih borcih pod okriljem Zavoda ponovno potekal festival (Ne)poslušno, kjer se križajo raznovrstne mejne glasbene prakse. Festival gosti in druži domače in tuje glasbenike, publiko in strokovno javnost.
Ekipa tolkalcev in tolkalk bo pod vodstvom Simona Klavžarja v skladbi Timber Michaela Gordona lesovino zagnala v gibanje. Jazia – trio glasbenikov Salwa Jaradat, Cham Saloum in Ali Al-Hout – bo odkrival palestinsko tradicijo. Burkhard Beins, Tony Elieh in Maurice Louca (Marmalsana) bodo napeli živce z akustičnim dialogom med bobni, basom in kitaro. Italijanski kontrabasist Daniele Roccato bo z mikrotonalnimi niansami in spektralnimi resonancami, pri čemer uporablja flažolete, večglasja in različne preparacije, oslikal, da lahko glasbeni inštrument zveni kot glas, ki diha, šepeta, kriči in pripoveduje. Belgijsko-nigerijska basistka Farida Amadou in panamsko-ameriški trobentač Aquiles Navarro v repeticijah in dinamičnih ter nepričakovanih premikih lahko zazvenita kot udarni resonator, ki sikajoče eksplodira ali se raztopi v subtilnem šelestu. Trio Vesne Pisarović, Tonyja Bucka in Noëla Akchotéja se bo z razgradnjo, predelavo in rekonstrukcijo pesmi spraševal, kaj sploh je skladba. Poleg nastopa udeležencev glasbene delavnice še zasedba Thuluth: Magda Mayas, Ute Wassermann in Raed Yassin, ki išče napetosti med tišino in kaosom, med akustično občutljivostjo in elektronsko intenziteto.
Več o letošnjem programu>>>
V okviru festivala (Ne)poslušno, in sicer prvi festivalski dan, 27. 3. ob 18h, pa bo v organizacijii Združenja Centralala tudi potekala razprava o kritiki in obči medijski obravnavi improviziranih in drugih »robnih« muzik. Kako glasbena kritika (ne)naslavlja eksperimentalne, improvizirane in sodobne komponirane muzike? Kakšno vlogo imajo tovrstne glasbe v širšem medijskem prostoru in na kakšne načine jih morda javnost (ne)razume? Jih lahko s smiselnimi in dobro premišljenimi medijskimi predstavitvami, vsebinami naredimo privlačnejše za mlajša radovedna ušesa? Kakšne so težavnosti pri kritiški obravnavi tovrstnih muzik in zakaj vedno težje najdemo mlajše pisce/piske z resnim interesom do le teh? V odprti debati bosta med drugim sodelovala Jaša Potočnik – pisec in kritik mlajše generacije, ki je pričujoče muzike v preteklosti večkrat uspešno zapopadel, in Jan Kopač – voditelj oddaje Notranje gorice na Radiu Študent, ki se ukvarja s sodobno komponirano glasbo, prav tako pa skladatelj in muzičist.